Durant la sessió d’avui hem realitzat jocs previs a l’activitat i la pràctica esportiva. Generalment aquests han estat jocs amb regles i jocs d’equip. Els primers, són jocs organitzats que permeten la interiorització de les regles de joc i la disciplina de comportament de l'individu i del grup. Sovint els participants poden inventar variants del joc i fer el canvi de determinades regles per tal de tenir una major funcionalitat del mateix joc. En canvi els segons, permeten actuar conjuntament amb altres nens i participar en les accions de col·laboració. Cal esmentar que els jocs que hem realitzat han estat enfocats a la iniciació esportiva, tot desenvolupant les qualitats físiques i l'aprenentatge esportiu.
Els jocs previs a l’activitat esportiva tenen l’objectiu principal de desenvolupar corporalment als infants, de motivar la pràctica esportiva d’aquests i d’esdevenir un mètode d’iniciació als diferents tipus d’esport presents en l’actualitat.
Després d’haver analitzat la sessió, com a futura mestra crec que aquests jocs s’han de començar a introduir a finals del cicle mitjà, un cop els infants tinguin coneixements bàsics per considerar la importància del treball en equip, de la col·laboració i del respecte entre tots els membres del grup classe.
Els diferents objectius que es poden proposar en una sessió com la realitzada són els següents:
Millorar la coordinació dinàmica específica i aprofundir en la passada-recepció.
Conèixer i acceptar les regles del joc, tot acceptant la victòria i la derrota.
Desenvolupar les habilitats bàsiques utilitzades en el joc.
Asumir les pròpies possibilitats i limitacions i respectar les dels companys.
En la realització de la pràctica dels jocs previs a la iniciació esprtiva es treballen les següents competències del currículum acadèmic pel que fa a l’àrea de l’educació física.
El cos imatge i percepció
Valoració i acceptació e la pròpia realitat corporal i la dels altres.
Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
Adaptació de l’execució de les habilitats motrius a entorns de pràctica de complexitat creixent, amb eficiència i creativitat.
Activitat física i salut
Utilització de materials i espais, respectant les normes.
El joc
Pràctica d’habilitats bàsiques d’iniciació esportiva en situacions de joc.
Promoció de l’ús adequat de les estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació i l’oposició.
Acceptació i respecte vers les normes, les regles i les persones que hi participen en el joc.
Seguidament mostro un conjunt de fotografies per contextualitzar la sessió i tot l’esmentat anteriorment:
Si aquest fet es donés a l’aula, seria un clar indici per pensar que es tracta d’un fet d'exclusió. Així doncs, com a futura docent, tractaria el tema a les hores de tutoria o d’educació per la ciutadania / educació en valors en cas que l’escola comptes amb aquesta assignatura. A més, per part de l’assignatura de l’educació física realitzaria dinàmiques de grup en format joc, per tal que els infants col·laboressin i cooperessin entre ells, fent-los veure que l’èxit s’aconsegueix si tots hi formem part de la dinàmica o del joc proposat.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada