dissabte, 29 de maig del 2021

28 de Maig - La dansa és cosa teva

 

Avui hem realitzat un taller de dansa a mans d’un expert dins d’aquest món cultural.

Valorant l’activitat duta a terme a l’aula puc dir que ha estat una experiència molt gratificant i nova per a mi. Malgrat ser gimnasta i treballar molt en relació al coneixement del meu propi cos, mai havia pres consciencia de la importància que la respiració té en el moviment de les nostres articulacions.  Un altre fet a destacar ha estat la connexió que he pogut establir amb mi mateixa al llarg de tota la sessió, valorant les meves fortaleses i debilitats, la meva autoconfiança i les meves inseguretats, les meves facilitats i dificultats...

Puc dir, sense dubtes que repetiria aquesta sessió ja que considero que és una bona pràctica per equilibrar el sistema nerviós en el seu conjunt perquè estimula la relaxació i en conseqüència disminueix el ritme cardíac; A més de millorar la respiració, la flexibilitat i l’equilibri, entre d’altres.

Com a futura docent considero que treballar la dansa a l'aula hauria d'esdevenir una temàtica clau per dur a terme en tots els cursos escolars tant d'infantil com de primària. Crec que la dansa, a més de ser una activitat física, ajuda als més petits a millorar les seves habilitats motrius, fomentant que l'infant sigui capaç de conèixer el seu propi cos i les seves capacitats, així com les seves possibilitats expressives i comunicatives amb relació a les seves emocions. Per tant, podem dir que la dansa esdevé una activitat de caràcter terapèutic que ens permet prendre consciència sobre l'interior i l'exterior del nostre cos. 

Si duem a terme aquesta pràctica, tot relacionant-la amb el currículum acadèmic de l'educació primària, veiem que pel que fa a l'àrea de l'educació física es treballen les següents dimensions: 

  • Dimensió activitat física 
    • Competència 2 - Prendre consciència dels límits i les possibilitats del propi cos en la realització d'activitats físiques.
  • Dimensió hàbits saludables 
    • Competència 4 - Valorar la pràctica habitual de l'activitat física com  a factor beneficiós per a la salut. 
  • Dimensió expressió i comunicació corporal 
    • Competència 5 - Comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos 
    • Competència 6 - Prendre part en activitats col·lectives d'expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada